Dobri odnosi na delovnem mestu so mi vedno bili izziv (beri: težava), zato ne vem, če vam priporočam branje tega bloga.
.
Izzove lahko namreč reakcije, ki lahko škodljivo vplivajo na vaše odnose na delovnem mestu…
.
V meni so se vedno bojevali različni deli, še posebej na delovnem mestu. En del mene je bil vzgojen pohlevno do avtoritet, šefov in tudi do vseh starejših in je bil zelo ubogljiv in sodelujoč. In če bi šefi in starejši sodelavci delali pošteno in sodelujoče, bi verjetno še zdaj bila v prvi službi.
.
Ker pa seveda temu ni bilo tako, so se v meni prebudili še drugi deli. Močan del mene je usmerjen v učinkovito delo in v izboljšave (1), ker sem v osnovi lena 😀 . Če vidim, da se da kakšno delo izboljšati tako, da je posledično manj dela, sem seveda vedno ZA.
.
In SPREMEMBE so že bile alarm za večino ostalih sodelavcev.
.
Kako so dobri odnosi na delovnem mestu povezani s spremembami?
.
..
Spremembe so nezaželen dejavnik za večino ljudi, še posebej na delovnem mestu.
.
“Zakaj spreminjati, če smo ves čas delali tako?”
“Zakaj se trudiš, saj podjetje ni tvoje?”
“Pa kaj ti je, saj ne dobiš nič večje plače?”
.
Takšnih in podobnih izjav sem bila deležna na dnevni bazi. In kar naenkrat sem bila vir težav, nekdo, ki izziva spremembe in je zato nezaželen v delovnem okolju. Seveda so bili vodilni sprva navdušeni nad mojo zagretostjo in sodelovanjem. Računali so na to, da se bom tako kot vsi umirila in prilagodila ter vključila v lagodno življenje na delovnem mestu.
.
No, pa se nisem…
.
Zakaj pa vi radi hodite v službo?
.
.
Moja osnova za Življenje je namreč VESELJE. In dokler sem z veseljem hodila na delovno mesto, sem bila kljub težavam ali nasprotovanjem sodelavcev, izpolnjena.
.
Moje delo je imelo smisel. Ko pa sem iz vrha dobila “ukaz”, da se malo umirim, prilagodim, mi je to veselje lahko v sekundi zamrlo in sem začela iskati izhod ven.
.
In nisem odnehala in verjetno ne bom, pri delu z veseljem, namreč (2). Zamenjala sem nekaj služb, v vseh sem bila nadvse delovno usmerjena, sodelujoča, iskrena, verjetno preveč iskrena…
.
Kaj pomenijo dobri odnosi na delovnem mestu?
.
.
Zame dobri medsebojni odnosi na delovnem mestu pomenijo predvsem:
- ISKRENOST in
- SODELOVANJE.
Skupaj si, da nekaj dobrega narediš in da si pri tem odprt, sproščen, iskren in sproti izražaš vse, kar je pomembno za dobro delo in počutje. Torej je ključ za dobre odnose zares v KOMUNIKACIJI.
.
Sedaj boste rekli: “Ampak saj zares večina ljudi rada komunicira. Zakaj torej slabi odnosi na delovnem mestu?”
.
Zakaj torej slabi odnosi na delovnem mestu?
.
.
Na žalost je res vse preveč komuniciranja in vse premalo razumevanja o tem, kaj se izraža.
.
Večina komunicira in to preveč. Nekateri se rajši pol ure pogovarjajo glede stvari, ki se jo naredi v 10 minutah. In takšni me spravijo na obrate.
.
Zaradi govorjenja, ki ni usmerjeno v rešitev in sočasno zaradi nezbranega poslušanja drugega, se potem vse sprevrže v eno samo pogovarjanje.
.
S tem se porabi vsa delovna energija in potem ni volje ali časa, da bi to delo zares naredili.
.
Torej če je ključ za dobre odnose v KOMUNICIRANJU, potem je nujno, da ločimo, kaj JA in kaj NE.
.
NE v komuniciranju
..
Razlogi za slabe odnose na delovnem mestu:
.
- ogovarjanje sodelavcev ali njihovih bližnjih takrat, ko teh ni zraven,
- še hujša je dvoličnost: ogovarjanje sodelavcev in bližnjih, komuniciranje z njimi pa potem ravno obratno: laskanje in podobno, no, saj veste … lezenje nekam …,
- izgovarjanje, zakaj dogovorjeno delo ni bilo narejeno,
- prelaganje krivde za lastno nedelo na nekoga drugega,
- čustveni in mentalni pritiski, ki se jih ne ubesedi, a redno izvaja,
- skrivanje pred odgovornostjo (dobesedno skrivanje, ko je treba narediti delo, ki je manj vidno ali prevzeti odgovornost za določene konkretne stvari),
- “šopirjenje” s tujimi rezultati,
- pridiganje (navidezna pomoč sodelavcem in sodelavkam, kjer pa vi izpadete bolj pomembni, večvredni in se postavite nad njih).
.
Vse tole zgoraj me je v različnih službah izmučilo skoraj do nezavesti. Ko sem šla na svoje, se mi je zdelo, da se bom temu izognila, pa ni šlo, dokler nisem sama jasno postavila mej pri sebi, kaj povem, komu povem, zakaj povem in kako povem.
.
Kajti moj Kiron v 7. hiši me vedno vodi v razumevanje vsega in vseh, kar je bilo za poslovne odnose huda preizkušnja, še posebej, ker je na drugi strani Pluton na Asc, ki se aktivira vedno in povsod z močjo akcije in reakcije.
.
Zato sem hvaležna vsem, ki so imeli pogum in mi povedali vse tisto, kar jih je zares mučilo ob meni ter preživeli. Za povrhu pa imam še v hiši komuniciranja Neptuna in Venero, občutljivost in potrebo po harmoniji.
.
Torej za vse dobre odnose, ne samo za dobre odnose na delovnem mestu (3), je predvsem pomembno spoznavanje in sprejemanje sebe. Pri tem je skorajda nujno poznavanje svoje Astrološke karte, zato vam priporočam obisk priznane slovenske astrologinje.
.
Šele potem, ko ste suvereni v sebi in poznate SEBE, svoje nagibe in želje, se zares lahko realizira JA v komuniciranju in s tem dobri odnosi na delovnem mestu.
.
JA v komuniciranju
Dobri odnosi na delovnem mestu pomenijo:
.
- iskreno in pravočasno izražanje strinjanja in nestrinjanja z vsem, kar se tiče vašega delovnega mesta ali dejavnosti,
- spraševanje vedno, ko se vam dodeli kakšna naloga, pa vam ni čisto jasno, kaj se od vas pričakuje,
- izražanje predlogov za izboljšave in delovne ideje, še posebej, če ste za njih pripravljeni kaj narediti,
- jasno komuniciranje vedno in povsod z namenom sodelovanja – to pomeni, da tudi sodelavcem poveste, kako je boljše kaj narediti, da so prej gotovi ali da delo bolje opravijo (in vi ne boste zaradi tega imeli nič več ali manj),
- sprejemanje odgovornosti zase, za svoj čas na delovnem mestu, kar pomeni, da se zavedate, da če ste pol ure delovnega časa porabili za brskanje po Facebooku ali ogledovanje izdelkov, ki jih boste šli po službi kupiti, bi bilo zares pošteno, da ta čas nadoknadite tako, da pol ure dlje ostanete v službi (pa ne da si pišete nadure) in opravljate delo.
.
Kako so dobri odnosi na delovnem mestu povezani z mojim delom (ki se pogosto prepleta skozi ves dan)?
.
Paziti moram, da ločujem:
.
– kdaj se moramo pogovoriti in narediti strukturni plan, da bomo skupaj napredovali v smiselno smer,
– kdaj kdo zares potrebuje osebno motivacijo oziroma je zaradi osebnih ran ostal nekje v svojem svetu in potrebuje pomoč ali pa se ne more ali ne želi več vključevati v delovne naloge in procese.
.
Zakaj nisem najboljša sodelavka?
.
.
Ker z mano ni nikoli: “in mirno plavala bo moja barka … “ :-), bom pa veslala skozi najhujše nalive, ko vsi obupajo, se spustila po brzicah, če bo treba in sredi noči pisala ideje za nekoga drugega, čeprav od tega ne bom imela nič zemeljskega.
.
Ker vse kar si želim in sem sprejela odgovornost za to je, da sem najboljši sodelavec Svetlobi. Zato ne bom nikogar od mojih bližnjih pustila v sivini in temi, seveda pa ne bom nikogar na silo vlekla zraven – na potovanje, delovanje in življenje v Svetlobi. Je pa vsak dobrodošel, da se mi pridruži…
.
Srečno,
.
Andreja
https://www.youtube.com/watch?v=Y-9eo11P1IY
.